HOAX (dezinformácie) kontroverzného kardinála Mons.W.Kaspera, ktorý navrhuje diakonát žien

Drahé Božie Deti, bratia a sestry…

Z dole uvedenej správy môžete vyrozumieť, že Mons.Kasper žiada diakonát pre ženy.

Čo to znamená?

Na prvý dojem sa zdá, že ide len o zmenu v práve žien, aby mohli oficiálne v Cirkvi mať účasť na ohlasovaní Evanjelia alebo rozdávania sviatostí, ktoré doteraz neboli oficiálne ustanovené a povolené (bez obmedzení).

Napr. účasť na synodách, konciloch, konferenciách… rozdávanie sv.prijímania na sv.omši, miništrovanie, … ale v skutočnosti Mons.Kasper žiada nemožné a sám žiada schváliť herézu.

Dôvod?

Diakonát je 1.stupeň kńazstva. Keďže do kňazstva môžu byť Bohom povolaní len muži, nie je správne spájať tento pojem: “Diakonát”, so ženským povolaním (zvlášť nie oficiálne)

Čo by znamenalo, žeby ženy mali povolený “Diakonát”?!

Mohli by kázať počas sv.omši, bez akýchkoľvek obmedzení rozdávať sv.prijímanie na sv.omši, mohli by miništrovať (bez obmedzení), rozhodovali by v mužských záležitostiach na miestnych, ale aj celosvetových synodách-konciloch, ich účasť by nemohla byť obmedzená ani v prípade kandidatúry na pápeža, pretože 1.stupńom diakonátu je človek (v tomto prípade by bola žena) Bohom povolaný k sviatostnému kňazstvu.

Problém, prečo Mons.Kasper ako aj iní… vnímajú “ženský diakonát” za prijateľný – vyplýva z dezinformáciách a nepochopeniach sviatostného stupňa diakonátu, ako aj zaužívaná prax diakonskej služby s nesprávnym úmyslom.

Napr. Mons.Kasper svoje tvrdenia zakladá na dezinformáciách o ženskom diakonáte z prvotnej Cirkvi. Ženská služba v Cirkvi nikdy nemala oficiálny charakter posvätného diakonátu. Je to podobný prípad ako ked sa niektorí odvolávajú na prvotný spôsob života ženatých biskupov, aby bol zrušený celibát pre rímsko-katolíckych kňazov.

Tu si treba uvedomiť, že v rannej Cirkvi biskup sa nemohol oženiť, len ženatý muž sa mohol stať biskupom, ale aj to s podmienkou, že opustí ženu pre Božie Kráľovstvo (vid pr.sv.Peter)

Aj muž, ktorý ako slobodný vstupuje do diakonátu, mal by sa tak rozhodnúť s tým úmyslom, že v budúcnosti ho môže Boh povolať do kńazstva 2. a 3.stupňa. Nie, naopak, že sa rozhodne vstúpiť do diakonátu, aby neskôr sa oženil alebo už ako ženatý vstupil do diakonátu, ale aj v takom stave by chcel ostať žiť. Je síce možné vstupiť aj s takým úmyslom do diakonátu, nakolko sa predpokladá, že časom sa môže zmeniť zmýšľanie tohto človeka, ale už samotný úmysel má za následky nesprávne pochopenie sviatostného diakonátu.

Mons.Kasper sa odvoláva na kresťanské cirkvi, ktoré či už majú alebo nemajú plné spoločenstvo s katolíckou Cirkvou, predsa si ponechali niektoré disciplinárne ako aj vieroučné náuky, ktoré by mali zmeniť a nie, že rímsko-katolícka Cirkev ich má prijať.

Podobne ako s celibátom, aj v prípade diakonátu celá Cirkev (a nie len rímsko-katolícka) sa má uberať smerom zrieknutia sa všetkého pre Božie Kráľovstvo a nie naopak, čiže aj ženy (resp. pomáhať im napĺňať pravé poslanie od Boha a nie ich falošne pozývať do povolania, ktoré má výhradne muž)

Ak muži a ženy spoznajú a príjmu povolanie od Boha s láskou a vierou, potom nebudú navzájom na pohoršenie, ale povzbudenie.

 

Tlačová správa z Kathnet/ 19.4.2013

“Ako sme už uviedli kardinál Kasper v prednáške na jarnom zasadnutí Konferencie biskupov Nemecka vo februári v Trieri navrhol špeciálnu diakonskú vysviacku a viac práv rozhodovania pre ženy. Spochybnil otázku, že by Katolícka cirkev „vzhľadom na nové výzvy“ nemohla povoliť sviatostný úrad pre ženy, ktorý by mal „vlastný profil“.  Navrhol nadviazať na tradíciu diakonátu v ranej Cirkvi, ktorá dodnes trvá v niektorých pravoslávnych cirkvách východu. Tento úrad by bol podľa dnešného stavu výskumu podstatne odlišný od diakonátu mužov.

Účasť žien na kňazskej vysviacke a k tomu prislúchajúcemu mužom vyhradenému diakonátu nie je podľa presvedčenia Kaspera však z dogmatických dôvodov možná. V protestantských cirkvách sú predpoklady odlišné, pretože tam niet sviatostného kňazského úradu, ako povedal.

Kasper ďalej navrhol, aby sa ženy zapojili do najvyšších cirkevných rozhodovacích grémií. Nasledujúc príklad apoštolov „pri nasledujúcej obnove synodálnej štruktúry by mali mať ženy na synodách, v pastoračných radách a v komisiách primeranú účasť“. Doteraz nemali ženy na synodách ani na konciloch hlasovacie právo. Kardinál Kasper pripomenul, že ženy boli prítomné aj na tzv. apoštolskom koncile v Jeruzaleme v prvom storočí.

Aj vzhľadom na Vatikán, kardinál, ktorý bol v rokoch 1999 až 2010 predsedom Pápežskej rady pre napomáhanie jednoty kresťanov, žiadal viac kompetencií pre ženy. Doslova povedal:

„Rímskej kúrii by len prospelo, keby tam ženy mohli vniesť viac ako doteraz svoju ženskú charizmu a ženskú kompetenciu.“ Okrem toho môžu byť ženy na miestnej, regionálnej, národnej a medzinárodnej úrovni predstaviteľkami Cirkvi vo verejnej oblasti kultúry, výchovy, vzdelania, politiky a médií“. 

Na záver zdôraznil, že Cirkev nesmie vsadiť len na reformy inštitúcie a vyhlásil: „Trpíme herézou institutionalitis. Odpovede na výzvy súčasnosti v otázke žien nemôže nakoniec dať ani Rím a nemôžu ich dať ani biskupské konferencie. Oni prídu skôr od prorockých, charizmatických svätých žien.“ –zg-

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

  • Falošné ZJAVENIA VÍZIE – proroci

  • Falošné veštice – snáry – mágovia

  • Nebezpečné Hnutie NEW AGE

  • WEB.stránka zaoberajúc sa sektami

  • Viac o SEKTÁCH sa môžete dozvedieť u Borisa Rakovského

  • FILMY-HUDBA-LITERA…

%d bloggers like this: