(Škrípekova) odpoveď na článok “Škripekova pasca” (od Jaroslava Danišku).

Som proti potratom. A skutočne som pre Denník N povedal, že by som nehlasoval za plošný zákaz potratov. Svoje vyjadrenie som uvádzal v kontexte poľského návrhu, ktorý mal trestať ženy za vykonanie potratu. No ani podobný slovenský návrh nedávno podaný by som nateraz nepodporil. Nejde predsa LEN o to, aby sme slepo do politiky kričali svoje ideály. Ide o to, či vieme niekam priviesť spoločnosť a vieme na tom systematicky pracovať. Skôr som presvedčený, že tak iba rozdráždime spoločnosť proti sebe.

Ochrana detí od počatia je ideálom, ku ktorému sa smelo hlásim. Je mojou povinnosťou a zodpovednosťou hľadať politické riešenia, ako také návrhy presadiť tak, aby priniesli trvácu zmenu. Niekedy to vyžaduje zdanlivé odklony, spomalenia, jednoducho stratégiu. V žiadnom prípade to neznamená, že nechcem naplniť hodnotové ideály.

Som zástanca ochrany života od počatia až po prirodzenú smrť. Viackrát som vystúpil v tejto téme aj v EP a nebál som sa povedať svoj názor hlasno a verejne. Som rád, že moju prácu „ocenila“ aj pro-potratová loby a zaradila ma na svoj čierny zoznam. Tiež si vážim, že som sa tak ocitol v dobrej spoločnosti skúsenejších prolife slovenských politikov a ďalších neziskových organizácií. Viac v článku Potratová loby zverejnila blacklist, sú na ňom aj štyria Slováci.

Mrzí ma však, že na Slovensku sa debata sploštila len na jednu rovinu.  A to, či budem hlasovať za alebo proti potratom. Na takýto návrh legislatívy v slovenskom zákonodarnom zbore nie je dostatok kresťanov. A podstatnou je tu otázka, ako je na Slovensku možné, že v politike nepôsobí dostatočný počet zodpovedných a presvedčivých kresťanov?  Potrebujeme viac takýchto politikov a poslancov v NRSR, aby sme zmenili Slovensko v dlhodobom horizonte.  Pracujme na tomto spoločne v politike. A zároveň poukazujme na to, že tému musíme uchopiť v oveľa širšom kontexte.

Fórum života, Liga pár páru, Zachráňme životy a mnohé ďalšie organizácie desiatky rokov pracujú pre prolife hodnoty. Často bez podpory zo strany štátu, cirkví, spoločenstiev či spoločnosti.  A nehovorím len o finančnej podpore, ktorá takmer úplne absentuje. Prepáčte mi otázku, ale kde sa podeli kresťania, ktorí kričia zakážme potraty, ale v prolife sa neangažujú a ani finančne nepodporujú tých, ktorí niečo robia? Koľko detí si vzali aspoň z hniezd záchrany? Koľko si adoptovali? Pre koľko detí sú náhradnými či aspoň na diaľku adoptívnymi rodičmi?

A pýtam sa ďalej. Ak sa pokladáme za kresťanskú krajinu a tak sa s tým veľmi hrdíme, prečo naše kresťanské ženy idú na potrat? Vari si myslíte, že ich robia iba liberálky a neveriace ženy? A prečo potrat dokonca niektorí kresťania odporúčajú? Hľadajme poctivo odpovede na tieto otázky. A mám ich aj viac. Koľko peňazí je vyčlenených na vzdelávanie katechétov o partnerských vzťahoch či na predmanželské prípravy? Ako sa snúbenci pripravujú na spoločný aj sexuálny život? Sú si vedomí, že rovnakú zodpovednosť za počatý život má nielen žena, ale aj muž? Ako vychovávame deti k zodpovednému rodičovstvu? Ak v spoločnosti akceptujeme, že nahé ľudské telo je kdekoľvek vyobrazované a sex je na zábavu, potom spoločnosť  potrebuje čoraz viac antikoncepcie a potratov, pretože nič iné z takéhoto prístupu k životu nevzíde. Poďme, prosím, o tomto diskutovať. Lebo tieto odpovede prinesú pre Slovensko viac ako sploštená diskusia o zákaze či nezákaze potratov.

Pán Daniška vo svojom komentári píše, že tým, že spomínam Boha v diskusiách, rezignujem na schopnosť niekoho presvedčiť. Presne z takejto premisy vychádzali mnohí kresťanskí politici v EÚ. A čo je výsledkom? Vysloviť slovo BOH v politickom kontexte sa dnes už považuje v europarlamente za politicky nekorektné! Preto rád rezignujem na schopnosť niekoho presvedčiť takýmto spôsobom a budem hovoriť v EP o Bohu či rozdávať tam Biblie a pravidelne sa tam modliť s ďalšími kresťanmi. Som presvedčený, že dnes Európa potrebuje evanjelizačnú politiku. Neodvolávať sa na Boha by pre mňa znamenalo odrezať si jednu z dvoch nôh, na ktorých stojí moja politická práca.

V našej krajine máme ešte chvíľu čas, aby sme zvrátili to, čo už je v západných krajinách v plnom prúde. A prolife hnutia tam len asanujú veci, ktoré tam presadila LGBTI lobby. Preto by sme mali naše témy prinášať do diskusie tak, aby sa s nimi mohli stotožniť aj naši bratia a sestry, ktorí nie sú kresťania. Lebo spoločne môžeme zachraňovať počaté životy detí, ale veľmi ťažko ich získame k tomu, aby súhlasili so zákazmi ešte predtým, ako bude vytvorená systematická a účinná pomoc všetkým tehotným ženám v núdzi.

Na záver chcem poďakovať za diskusné príspevky k tejto téme. Som otvorený pre verejnú diskusiu a rád budem spoločne s vami hľadať odpovede na nastolené otázky.

Branislav Škrípek

Pridaj komentár

  • Falošné ZJAVENIA VÍZIE – proroci

  • Falošné veštice – snáry – mágovia

  • Nebezpečné Hnutie NEW AGE

  • WEB.stránka zaoberajúc sa sektami

  • Viac o SEKTÁCH sa môžete dozvedieť u Borisa Rakovského

  • FILMY-HUDBA-LITERA…

